Saturday, April 18, 2015

Berpada-pada... haha

Warning: This is a serious code-mixing entry which might not be proper to some. Teehee.

Teringat pulak time tu.. lebih setahun lepas. Ade lah sorang hamba Allah ni cakap;


"Berperasaan tu biar berpada-pada..."

Ironi nye, termakan pulak kat diri sendiri. Adoi. Sakit dowh

Memang betul pun, kalau berlebih-lebih sayangkan orang, memang akan sakit satu hari nanti. Tapi, berapa ramai kat luar sana yang boleh control perasaan tu? Kau boleh?? Aku still tak boleh...


Anyway, some lessons to ponder. One should not put too much love on someone. One should not miss someone too much. One should not care too much for someone. Why? One day, that TOO MUCH will hurt you so much. Seriously! A noteworthy reminder: Do not depend too much on anyone in this world because even our shadow leaves us in darkness!!!

Yang 'terlalu' tu lah yang makan diri sendiri. Muahahahahahha (evil laugh). Aku terfikir, boleh ke nak keep everything in moderation? Berpada-pada? Boleh ke?

Tapi takpe, walau terlalu sayang sekalipun, itulah perasaan yang pernah buat aku tersenyum. Bila fikir-fikir balik, aku masih terlalu sayang dan masih terlalu rindu. Nak buat macam mana, bukan aku mintak ade perasaan ni. Aku tak pernah bayangkan jadi sakit macam ni. Bila rindu teringat-ingat, sampai boleh bawak jadi demam, migraine, sakit, muntah-muntah... itu dah kronik sebenarnya. Kronik.

Aku tau dia memang sebiji (ke sebuah? seketul?) permata. Susah dan jarang nak jumpa. Sebab tu lah dia special. Sangat-sangat special. Kalau yang lain, macam daun-daun je, kat mana-mana, merata-rata ade. Hmm. Entahlah, di mana silap nya. I think it is my fault for this 'too much' LOVE kot. I am sorry for loving you too much. I am sorry I care too much.

Boleh ke kite jadi macam dulu? Kau pasti ke kau sayang aku macam tahun lepas? Kau pasti ke kau masih sayang aku? Kau pasti ke kau masih nak sayang aku? Kau pasti???

No comments: