Monday, March 3, 2014

Aku Yang Kotor

Cinta sang pelacur sukma...

Aku Yang Kotor



“Ternoda aku dalam belaian syurgamu…”



Si kecil bersuara Aku pelacur!
Aku pelacur, sang pelacur sukma
Dambaan hati-hati yang luluh hancur
Tersebak jiwa kelam berdarah hina

Kau malaikat bersantun sajak berkaabah
Terdengar aku; iblis diam membisu
Dek terusik indah untaian bismillah
Tertunduk aku, pilu dan lesu

Aku kotor lemas dalam fana kehidupan
Bertapak di jalanan busuk yang amat
Bernyanyi aku dalam keruh kenistaan
Namun aku sudah penat

Igauanku sang pelacur sukma
Kicauan pilu bersuara sendu
Bila iblis dan malaikat hidup bersama
Mawar syurga terobek layu

Bila lagi kita akan bersua?
Genggam pelacur sukma akan tangan malaikatnya
Merayu hasrat gejolak nafsu nestapa
Malaikat menatap mata pelacur indah dalam santunnya

Kotornya bayangan sang pelacur sukma
Berilusi dalam balutan kasih mesra
Ilusi sang pelacur terluka
Dicantas dibuang malaikat berduka

No comments: