Monday, April 27, 2009

Of ikan bakar, tomyam n sayur....

Today's d day! Last night was a bliss! Thanx Sae...;p Don't forget our next date k, 2.45pm, Library!

Where was I? Oh yea..Ari ni, aku gatal tangan nk masak...setelah belajar n diajar ari tu...So, I've decided to prepare Tom Yam Kung, Ikan Bakar n Sayur (Kacang Panjang Goreng). Then, after dropping my friend, Sae at UiTM, I headed straight to Pasar Dungun. Oh, oh..before that, Mak Guard tahan aku...she said, "dik, student x bole bawak kenderaan masuk kolej, kene parking kat tempat disediakan..." n I was like.."huh? tadi Pak Guard2 kat Post Gate A bagi saye masuk je...?!"..n it went on and on...until my dad's old friend, TY (Tg Yusoff d Pengarah Kampus) drove by n stopped...we chatted a bit..n they let me off...saved by the bell..no..by the X-Trail actually..ahahahaha..Thank you TY, ur d best!

Moving on, I then went to d Pasar... I bought 2 Ikan Cencaru's...they're big. Then, I bought some veges...lada jarum, serai, jagung mini, carrot, kobis, ayam, daging n bla bla bla...Pastu g beli NST n Utusan...Pastu terserempak dgn Mak Cik sewa rumah..she said she'll come dis evening nak bayar sewa..Hmm...dat lady was cunning..xpe2...(sabar niza)

Then, without taking bath, I had my breakfast. Nasi Goreng...sedappp...(so much for dieting). Lepak2 jap, bace paper...pastu g pharmacy, amik ubat Tok Bob..(GTN)...Balik..n start cooking...sssst...COOKING...ke dapur ye tuan tuan dan puan puan...;p

Ok, konon nak multi-tasking..buat tomyam n sayur dulu... Fine..masuk itu ini..yeah, yeah...without supervision... Then, somebody called..Oh, it's Kevin Teo Chee Wah...my old friend..chatted here n there..pastu tgk video clip Jai Ho PCD kat MTV..syok..n then one thing leads to another (yadda yadda yadda)...I totally forgot my cooking! Damn...pegi2, dah berasap..n dah kering...damn...tapi sayur kacangku sempat diselamatkan.. Dengan kebijaksanaan n a lil bit of magical touch..walah, it's nice. N yummy... Tapi...TOM YAM aku.....uwaaaa....nak cover malu, I pretended as if, I haven't started cooking...;(

Next part. Ikan Bakar. Cencaru Bakar.. Dah, potong2..n siang2...buat ape yang patut on that naked fish, I started to sumbat (stuff)..asam (yang bulat2 tu)...n watever stuff lagi la..rempah n paste...n cili...perah lemon sket... Pastu tinggal jap... terdengar gossip kat E! Entertainment... Tup tap tup tap...seekor ikan sudah hilang!!! Missing in action!!! WTF???!@@%$&^*&^*#@!....sssst...hairan bin mujarab aku... Rupe2nye, one of my bro's cats...grabbed the fish....Mengeluh sambil mengenangkan hari tue aku, aku pun terduduk d kerusi ala2 dramatis gitu... Confirm aku da xde mood nak masak kan..yang penting tuan2 dan puan2, nasi yang aku masak...perrrgh...best siot...scrumptuous!

Jam menunjukkan...12.50 t/hari...it's late to cook... So I've decided to put on some clothes n drove out (to look for food). Then, I've stopped at d foodcourt, near Dungun Kopitiam. Yeah, there was this kedai which prepared Tom Yam and Ikan Bakar... Wajiblah aku beli kan...wat a coincidence that Ikan Cencaru was there! Marvellous..xpela, kecik sikit...better than nothing.. I've spent RM 4 (Tomyam) and RM 6 (Ikan). Smelled nice tho..yummy...;p

I went home..n prepared the nice dishes n put them in nice serving plates. Maka kelihatanlah seperti aku yang memasak semua kejadah itu.... Looked awesome! Time for lunch, ade lah suare berkate.."Eh, how come ikan ni jadi kecik?"...."Ni cam Tom Yam beli kat kedai je.....?!"

Sedih mengenangkan nasib ikan cencaru yang dibeli from pasar...haiz, I have come to my senses that I am not born to b a cook.............;(

I wonder what happened to dat poor fish!

p/s - Moral of the story? Don't distract urself with the TV on and don't answer n bla bla bla with phone calls when u r cookin..

Zasss...

2 comments:

Fitriah said...

haha lawak gile!

*ketawa guling2*

~fiNdinG a VoiCe~ said...

ooo...i don't care..after dis, u must teach me how to cook! ;p